10 ბ
კლასის დამრიგებლის მანანა ზივზივაძის სამუშაო გეგმა
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით დამრიგებლის მუშაობის მიზანია, დაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების მიღწევაში, პიროვნული, ზნეობრივი, გონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობების განვითარებაში; დამრიგებელი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, უნდა უვითარებდეს მათ დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით დამრიგებლის მუშაობის მიზანია, დაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების მიღწევაში, პიროვნული, ზნეობრივი, გონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობების განვითარებაში; დამრიგებელი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, უნდა უვითარებდეს მათ დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
მუშაობის მიზანი
2018-2019 სასწ.წლის მიმართულებები
2018-2018 სასწ. წელს კლასი იმუშავებს შემდეგი მიმართულებებით:
⦁ სწავლა-სწავლების ხარისხის ამაღლება
⦁ მოსწავლეთა ფიზიკური და გონებრივი განვითარებისთვის სრულყოფილი და უსაფრთხო გარემოს შექმნა.
⦁ სამოქალაქო აქტივობისა და საზოგადოებრივი პასუხისმგებლობის (სამართლიანობა, ტოლერანტობა, პატრიოტიზმი, ჯანსაღი ცხოვრების წესი) ჩამოყალიბება.
⦁ მშობელთა ჩართულობის გაუმჯობესება.
⦁ მათემატიკის,ქართულის, უცხო ენების, ესთეტიკური ციკლის საგნების სწავლა-სწავლების გაუმჯობესება დაწყებით და საბაზო საფეხურზე;
აღნიშნული მიზნების განსახორციელებლად სკოლა საქმიანობას წარმართავს 4 ძირითადი მიმართულებით:
⦁ მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება;
⦁ სწავლებისა და აღზრდის ერთიანობა;
⦁ მასწავლებელთა პროფესიული გადამზადება;
⦁ სწავლისა და სწავლებისთვის უსაფრთხო და სანიმუშო პირობების შექმნა
|
ღონისძიებები/შეხვედრები
|
მიზანი
|
მოსალოდნელი შედეგი
|
შესრულების დრო
|
1
|
შეხვედრები საგნის მასწავლებლებთან
|
კლასის მდგომარეობის გაცნობა
|
ახალი მეთოდების დანერგვა
|
სექტემბერი
|
2
|
ეკოლოგია-ჯანმრთელობის საწინდარია (დავიცვათ
სისუფთავე ყველგან)
|
გაითავისონ მოსწავლეებმა დასუფთავების
აუცილებლობა
|
სუფთა გარემოში სწავლა
|
სექტემბერი
|
3
|
სვეტიცხოვლობა
|
მოსწავლეებში
რწმენის ამაღლება
|
ინფორმაციის მიღება
|
ოქტომბერი
|
4
|
თბილისობის დღესასწაული
|
თბილისობის ტრადიციების უკეთ გაცნობა
|
ინფორმაციის მიღება
|
ოქტომბერი
|
5
|
გიორგობის ბრწყინვალე დღესასწაული
|
ცნობიერების ამაღლება
|
საკლასო ღონისძიება და კედლის გაზეთის შექმნა
|
ნოემბერი
|
6
|
სპორტულ ღონისძიებებში მონაწილეობა
|
ჯანსაღი გარემოს შექმნა
|
სპორტისადმი ინტერესის ამაღლება
|
ნოემბერი
|
7
|
საახალწლო კედლის გაზეთის გამოშვება
|
ინტელექტუალური განვითარება
|
ჯგუფებში მუშაობა და პრეზენტაციები
|
დეკემბერი
|
8
|
საქველმოქმედო აქციებში მონაწილეობის
მიღება(სოციალურად დაუცველი მოსწავლეების დახმარება).
|
გაიაზრონ, რას ნიშნავს სოციალურად დაუცველის
ცხოვრება.
|
სოციალურა დაუცველი მოსწავლეების დახმარება.
|
დეკემბერი
|
9
|
წმინდა ნინოს ბრწყინვალე დღესასწაული
|
მოსწავლეებში
რწმენისამაღლება
|
ინფორმაციის მიღება
|
იანვარი
|
10
|
გვახსოვდეს წარსული-გმირები არ კვდებიან
|
პატრიოტული განვითარება
|
მოსწავლემ გააცნობიეროს სამშობლოსთვის თავდადება ქვეყნის სიყვარულია
|
თებერვალი
|
11
|
ღონისძიება -დედის დღესთან დაკავშირებით გაზეთის
ან პლაკატის გამოშვება
|
ინტელექტუალური განვითარება
|
დედის როლი ადამიანის ცხოვრებაში
|
მარტი
|
|
||||
12
|
9 აპრილის მოგონებები
|
პატრიოტული განვითარება
|
საქართველოს ყოფა საუკუნეების განმავლობაში
|
აპრილი
|
13
|
მე-12 კლასის ბოლო ზარი
|
მოსწავლეების ჩართულობა
|
მათი გაცილება
|
მაისი
|
14
|
26 მაისი- საქართველოს დამოუკიდებლობის დღე
|
პატრიოტული განვითარება
|
თავისუფალ საქართველოში ცხოვრების მნიშვნელობა
|
მაისი
|
15
|
ექსკურსია
|
ისტორიული ადგილების მონახულება
|
გააცნობიერონ, რომ საქართველო უდიდესი წარსულის
ქვეყანაა
|
ივნისი
|
IX- ბ კლასის დამრიგებლის მანანა ზივზივაძის
სამუშაო გეგმა
ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით დამრიგებლის მუშაობის მიზანია, დაეხმაროს მოსწავლეებს ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნების მიღწევაში, პიროვნული, ზნეობრივი, გონებრივი და ფიზიკური შესაძლებლობების განვითარებაში; დამრიგებელი ხელს უნდა უწყობდეს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, უნდა უვითარებდეს მათ დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებას და ეხმარებოდეს მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გააზრებაში.
კლასის დახასიათება
IX-ბ კლასში ირიცხება 28 მოსწავლე.
15------გოგონა13------ბიჭი
7-------სოციალურად დაუცველი
3------- დევნილი
7-------მრავალშვილიანი
7-------მრავალშვილიანი
1--------გერმანელი
1--------ქურთი
1--------სომეხი
აკადემიური მოსწრების დონე და დისციპლინა დამაკმაყოფილებელია. მშობლები აქტიურად არიან ჩაბმული სასკოლო ცხოვრებაში, რაც დადებითად ისახება მოსწავლეთა ყოველდღიურ ქცევასა და სწავლაზე.მუშაობის მიზანი
ჯანსაღი,ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების მქონე პიროვნების აღზრდა, სასწავლო პროცესის და მოსწავლეთა აკ. მოსწრების მართვა, მოსწავლეთა აკ, პროცესის მონიტორინგი, მშობელთათვის მოსწავლეთა აკ. მოსწრების შედეგების გაცნობა როგორც პერიოდულად, ასევე ყოველი სემესტრის ბოლოს.
მუშაობის პრინციპები
2) პასუხისმგებლობისა და ვალდებულებების განვითარება.
3) ჩართულობა საკლასო ცხოვრებაში (ზეიმების, ლაშქრობების, ექსკურსიების მოწყობა).
4) მოსწავლეებთან თანამშრომლობითი ურთიერთობის დამყარება.
5) მშობლების ჩართულობა სასკოლო ცხოვრებაში .
6) სასკოლო ცხოვრებაში აქტიური ჩართულობა (კონკურსები, ოლიმპიადები,კონცერტები, ზეიმები) .
.
2017-2018 სასწავლო წლის სადამრიგებლო ღონისძიებათა
გეგმა
პასუხისმგებელი
|
ღონისძიება
|
მიზანი
|
შედეგი
|
დამრიგებელი
|
ექსკურსიები მუზეუმში ძველი თბილისის უბნებში
|
თვალსაწიერის გაფართოება
|
კულტურული განვითარება
|
დამრიგებელი
|
დისკუსია თემაზე: „საზოგადოება და მე“
|
სხვადასხვა სოციალური პრობლემების განხილვა
|
მოქალაქეობრივი და სოციალური ხედვის გაძლიერება
|
დამრიგებელი
|
ფილმის ჩვენება ბულინგის თემაზე
,, არა ძალედობას"
|
სოციალური უნარების გამოვლენა
,
|
სამართლებრივ ხედვის ლოგიკური კრიტიკული
უნარ-ჩვევების განვითარება
|
დამრიგებელი
|
დებატები თავისუფალ თემებზე
|
შემოქმედებითი და სოციალური ხედვა
|
კრიტიკული და ლოგიკური აზროვნების
განვითარება
|
დამრიგებელი
|
ექსკურსია ქალაქში
„გმირები და ისტორია“ |
ისტორიული ხედვის გაძლიერება პატრიოტიზმი
|
დისკუსიის მართვა
კრიტიკული აზროვნების უნარის განვითარება
|
დამრიგებელი
|
საუბარი თემაზე: „შშმ პირების საზოგადოებასთან ინტეგრირება“
|
მოქალაქეობრივი ხედვის გაძლიერება
|
ემპათიის თანასწორუფლებიანობის ტოლერანტობის უნარ-ჩვევების განვითარება
|
დამრიგებელი
|
დებატები თემაზე:
„სილამაზე გადაარჩენს სამყაროს
|
შემოქმედებითი
ესთეტიური ხედვა
|
კრიტიკული და ანალიტიკური უნარების განვითარება
|
დამრიგებელი
|
კედლის გაზეთი
მავნე ჩვევები -ალკოჰოლს ნარკოტიკებს უთხრათ =ა რ ა
|
სოციალური ხედვა
|
ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრება
|
დამრიგებელი
|
სპორტული შეჯიბრება
|
ფიზიკურ-აღმზრდელობითი უნარების განვითარება
|
გუნდურობის ურთიერთთანამშრომლობის უნარ ჩვევების გაძლიერება
|
დამრიგებელი
|
გავლილი პერიოდის
განხილვა-შეჯამება
კულტურულ საგანმანათლებლო
ექსკურსია ქალაქგარეთ
|
ისტორიული კულტურული და რელიგიური ხედვის გაძლიერება
|
ანალიზის შეფასების უნარ-ჩვევების განვითარება
|
ა) ინტეგრირებული გაკვეთილი მუსიკა ხელოვნება და ქართული
ენა, თემაზე ,,თბილისობა,,
ბ) გასვლითი
ღონისძიება ,,ძველი თბილისის,, დათვალიერება, თბილისობის დღესასწაულთან დაკავშირებით.
გ) საახალწლო
ღონისძიება
დ) დედის
დღისადმი მიძღვნილი საკლასო ღონისძიება
ე) შემოქმედებითი
ექსკურსია ხელოვნების მუზეუმში
ვ) დედაენის
დღესთან დაკავშირებით ექსკურსია დედაენის ძეგლთან
ზ) მოსწავლეთა
აქტიური ჩართვა სასკოლო და საკლასო ღონისძიებებში:
ა) კონკურსებში მონაწილეობა
ბ) კედლის გაზეთის გამოშვება ;
გ) სპორტულ ღონისძიებებში მონაწილეობისმიღება;
თ) ექსკურსია
საქართველოს ისტორიულ-კულტურულ მემკვიდრეობის უკეთ გასაცნობად.
2017-2018 სასწ.წლის მიმართულებები
2017-2018 სასწ. წელს კლასი იმუშავებს შემდეგი მიმართულებებით:
⦁ სწავლა-სწავლების ხარისხის ამაღლება
⦁ მოსწავლეთა ფიზიკური და გონებრივი განვითარებისთვის სრულყოფილი და უსაფრთხო გარემოს შექმნა.
⦁ სამოქალაქო აქტივობისა და საზოგადოებრივი პასუხისმგებლობის (სამართლიანობა, ტოლერანტობა, პატრიოტიზმი, ჯანსაღი ცხოვრების წესი) ჩამოყალიბება.
⦁ წიგნიერებისა და მედიაწიგნიერების დონის ამაღლება;
⦁ მშობელთა ჩართულობის გაუმჯობესება.
⦁ მათემატიკის,ქართულის, უცხო ენების, ესთეტიკური ციკლის საგნების სწავლა-სწავლების გაუმჯობესება დაწყებით და საბაზო საფეხურზე;
აღნიშნული მიზნების განსახორციელებლად სკოლა საქმიანობას წარმართავს 4 ძირითადი მიმართულებით:
⦁ მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება;
⦁ სწავლებისა და აღზრდის ერთიანობა;
⦁ მასწავლებელთა პროფესიული გადამზადება;
⦁ სწავლისა და სწავლებისთვის უსაფრთხო და სანიმუშო პირობების შექმნა
⦁ საორგანიზაციო საკითხები
განასახორციელებელი აქტივობები
საორგანიზაციო საკითხები:
ა) მოსწავლეთა მონაცემთა ბაზის დაზუსტება.
ბ) მოსწავლეებისთვის სახელმძღვანელოების გადაცემა.
გ) მოსწავლეთა პირადი საქმეების მოწესრიგება.
დ) მოსწავლეებისთვის საკლასო ოთახის მოწყობა და მათთვის სასიამოვნო გარემოს შექმნა.
სასწავლო პროცესისთვის მზადება სექტემბერი
მშობელთა საერთო კრება.(განსახორცილებელი საკითხები).
ა) სკოლის შინაგანაწესის გაცნობა.
ბ) მშობლებისთვის სასკოლო სასწავლო გეგმის გაცნობა.ესგ-ში შესული ცვლილებების გაცნობა.
გ) მოსწავლეთა ნამუშევრებისა და მიღწევევბის გაცნობა.
დ)მშობელთა ჩართვა მოსწავლეთა სასკოლო ცხოვრებაში.
მშობელთა ჩართვა სასწავლო პროცესში.
მოსწავლეთა აქტიური ჩართვა სასკოლო და საკლასო ღონისძიებებში:
ა) კონკურსებში მონაწილეობა:
ბ )კედლის გაზეთის გამოშვება;
გ) საკლასო ღონისძიებების მოწყობა(საახალწლო, სარვამარტო და ა.შ.) მოსწავლეთა თვალსაწიერის გაფაროთოება, მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების გამოვლენა/განვითარების ხელშეწყობა.
სასწავლო წლის განმავლობაში სადამრიგებლო კლასის საათების ჩატარება მოსწავლეებში ჯანსაღი, ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების ჩამოყალიბება.
კლასის დამრიგებლის მუშაობის მიზანი
დამრიგებელი მოსწავლის მრჩევლად მოიაზრება. მისი მუშაობა დაემყარება ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს და ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში გონებრივი და ფიზიკური უნარების განვითარებას, მათ ჩაბმას სხვადასხვა კლუბსა თუ წრეში; ასევე, ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, განუვითარებს ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებასა და დაეხმარება მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გაცნობიერებაში.
კლასის დამრიგებლის მოვალეობები
დამრიგებელს ევალება:
⦁ მოსწავლისა და მის მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლისათვის (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებებისა და მოვალეობების (სკოლის შინაგანაწესი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.) გაცნობა;
⦁ სადამრიგებლო ე.წ. „კლასის საათის“, საჭიროებისამებრ ჩატარება; თვეში 2 ჯერ
⦁ მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვა პრობლემის გადაჭრაში;
⦁ მოსწავლეს, მშობლებსა და მასწავლებლებს შორის შუამავლობა პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
⦁ მშობლებისათვის შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა თვეში მინიმუმ ერთხელ; ასევე, მოსწავლის მშობლის დაინტერესების შემთხვევაში, მასთან შეხვედრა და მისი შვილის აკადემიური მოსწრების, ქცევისა და გაცდენების შესახებ ინფორმაციის მიწოდება;
⦁ სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება;
⦁ სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლების ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შემთხვევაში მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ;
⦁ სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების უზრუნველყოფა;
⦁ იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლის ნიშნები საშუალოზე დაბალია, მოსწავლისა და მშობლის გაფრთხილება იმის შესახებ, რომ სასწავლო წლის ბოლომდე (ან მომდევნო სასწავლო წელს) აუცილებელია მნიშვნელოვანი პროგრესის მიღწევა, რათა მოსწავლემ შეძლოს საფეხურის წარმატებით დაძლევა;
⦁ ინდივიდუალური შეხვედრების დროს მშობლებს მიაწოდოს შვილის აკადემიური მოსწრების და ყოფაქცევის შესახებ ინფორმაცია (დაუშვებელია ერთი მოსწავლის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი);
⦁ მოსწავლის მიერ სკოლის გაცდენის შემთხვევაში, გაიგოს გაცდენის მიზეზი აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით აცნობოსს სკოლის დირექციას და შეასრულოს სხვა ვალდებულებები;
⦁ პერიოდულად მოითხოვოს ინფორმაცია საგნის მასწავლებლებისაგან სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების აკადემიური მოსწრების, პიროვნული პრობლემებისა თუ ზოგადი წარმატებების შესახებ.
⦁ სასწავლო წლის დასრულებისას აკეთებს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მოსწრების, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზს, რის საფუძველზეც ადგენს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებას, რომელშიც აღწერს:
ა) მოსწავლის ძლიერ მხარეებს, მის წარმატებებს, როგორც აკადემიური, ისე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით, მონაწილეობას წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებაში.
ბ) მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვითარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებს, რომელთა გათვალისწინებაც სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის.
დამრიგებლის სააღმზრდელო მუშაობა ემყარება შემდეგ პრინციპებს:
1. აღზრდის მთლიანობა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართულია პიროვნების ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერი განვითარებისაკენ. სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი პრინციპი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;
2.შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია. ისინი დაჯილდოებულნი არიან განსხვავებული ნიჭითა და შესაძლებლობებით. შესაბამისად, დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაცია და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
3. მოსწავლეთა ჩართულობა - ეს პრინციპი ხელს უწყობს მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარებას. დამრიგებელს მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად, საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (სასკოლო ოლიმპიადები, ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში. დამრიგებელი მაქსიმალურად გაითვალისწინებს მოსწავლეთა ინტერესებს. ამგვარი ჩართულობა მოსწავლეებს გამოუმუშავებს ისეთ უნარ-ჩვევებს, რომლებიც დაეხმარება მათ დამოუკიდებლად მოაგვარონ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეები და ხელს შეუწყობს თავისუფალ პიროვნებად ჩამოყალიბებაში;
4. თანამშრომლობის პრინციპი - დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან ეფუძნება თანამშრომლობას, პატივისცემასა და ნდობას. დამრიგებლის მუშაობის მიზანია კლასში თანამშრომლობითი გარემოს შექმნა.
5.მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა.
6. მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარება -
დამრიგებელი მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს მიიღონ მონაწილეობა აქტივობების (ღონისძიებები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვა.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგავრებაში. დამრიგებელი მაქსიმალურად უნდა ითვალისწინებდეს მოსწავლეთა ინტერესებს.
რეკომენდაცია სადამრიგებლო საათის პროგრამის განხორციელების შესახებ
სადამრიგებლო საათი ხელს უწყობს მოსწავლეების სოციალურ და პიროვნულ განვითარებას, აყალიბებს ნდობისა და პატივისცემის ატმოსფეროს, რაც წარმოადგენს მოსწავლეებსა და მასწავლებელ-დამრიგებელს შორის პოზიტიური ურთიერთობების საფუძველს.
სადამრიგებლო საათის ფარგლებში განსახილველი საკითხები მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნება, სოციუმი ჩემ გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი და ა.შ;
2. გარემოსდაცვითი კულტურის განვითარება - გარემოს მნიშვნელობის გაცნობა, გარემოსა და ბუნების დაცვა და ა.შ;
3. ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია - პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, ჯანსაღი საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე და ა.შ;
4. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ - პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, ჩემი სამშობლო, ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები და ა.შ;
5. თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ლიტერატურის, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევების მნიშვნელობა და ა.შ;
6. მეწარმეობის უნარის განვითარება - ასაკის შესაბამისი ბიზნეს უნარების განვითარება და ა.შ.
108 საჯარო სკოლის რუსული ენის პედაგოგის მანანა ზივზივაძის
განასახორციელებელი აქტივობები
საორგანიზაციო საკითხები:
ა) მოსწავლეთა მონაცემთა ბაზის დაზუსტება.
ბ) მოსწავლეებისთვის სახელმძღვანელოების გადაცემა.
გ) მოსწავლეთა პირადი საქმეების მოწესრიგება.
დ) მოსწავლეებისთვის საკლასო ოთახის მოწყობა და მათთვის სასიამოვნო გარემოს შექმნა.
სასწავლო პროცესისთვის მზადება სექტემბერი
მშობელთა საერთო კრება.(განსახორცილებელი საკითხები).
ა) სკოლის შინაგანაწესის გაცნობა.
ბ) მშობლებისთვის სასკოლო სასწავლო გეგმის გაცნობა.ესგ-ში შესული ცვლილებების გაცნობა.
გ) მოსწავლეთა ნამუშევრებისა და მიღწევევბის გაცნობა.
დ)მშობელთა ჩართვა მოსწავლეთა სასკოლო ცხოვრებაში.
მშობელთა ჩართვა სასწავლო პროცესში.
მოსწავლეთა აქტიური ჩართვა სასკოლო და საკლასო ღონისძიებებში:
ა) კონკურსებში მონაწილეობა:
ბ )კედლის გაზეთის გამოშვება;
გ) საკლასო ღონისძიებების მოწყობა(საახალწლო, სარვამარტო და ა.შ.) მოსწავლეთა თვალსაწიერის გაფაროთოება, მოსწავლეთა შემოქმედებითი უნარების გამოვლენა/განვითარების ხელშეწყობა.
სასწავლო წლის განმავლობაში სადამრიგებლო კლასის საათების ჩატარება მოსწავლეებში ჯანსაღი, ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებების ჩამოყალიბება.
კლასის დამრიგებლის მუშაობის მიზანი
დამრიგებელი მოსწავლის მრჩევლად მოიაზრება. მისი მუშაობა დაემყარება ზოგადი განათლების ეროვნულ მიზნებს და ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში გონებრივი და ფიზიკური უნარების განვითარებას, მათ ჩაბმას სხვადასხვა კლუბსა თუ წრეში; ასევე, ხელს შეუწყობს მოსწავლეებში ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრებას, განუვითარებს ლიბერალურ და დემოკრატიულ ღირებულებებზე დამყარებულ სამოქალაქო ცნობიერებასა და დაეხმარება მათ ოჯახის, საზოგადოებისა და სახელმწიფოს წინაშე საკუთარი უფლება-მოვალეობების გაცნობიერებაში.
კლასის დამრიგებლის მოვალეობები
დამრიგებელს ევალება:
⦁ მოსწავლისა და მის მშობლის/კანონიერი წარმომადგენლისათვის (შემდგომში მშობელი) მათი უფლებებისა და მოვალეობების (სკოლის შინაგანაწესი, მოსწავლის ეთიკის კოდექსი, სასკოლო სასწავლო გეგმის შესაბამისი საკითხები და სხვ.) გაცნობა;
⦁ სადამრიგებლო ე.წ. „კლასის საათის“, საჭიროებისამებრ ჩატარება; თვეში 2 ჯერ
⦁ მოსწავლის დახმარება აკადემიური თუ სასკოლო გარემოში წამოჭრილი სხვა პრობლემის გადაჭრაში;
⦁ მოსწავლეს, მშობლებსა და მასწავლებლებს შორის შუამავლობა პრობლემების წარმოქმნის შემთხვევაში;
⦁ მშობლებისათვის შვილის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების გაცნობა თვეში მინიმუმ ერთხელ; ასევე, მოსწავლის მშობლის დაინტერესების შემთხვევაში, მასთან შეხვედრა და მისი შვილის აკადემიური მოსწრების, ქცევისა და გაცდენების შესახებ ინფორმაციის მიწოდება;
⦁ სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების დასწრების აღრიცხვის ყოველდღიური შემოწმება;
⦁ სასწავლო წლის დასაწყისშივე მოსწავლისა და მისი მშობლების ინფორმირება მოსწავლის მიერ გაკვეთილების გაცდენის შემთხვევაში მოსალოდნელი სავარაუდო შედეგების შესახებ;
⦁ სადამრიგებლო კლასის მოსწავლის სხვა სკოლაში გადასვლის შემთხვევაში, მისი მიმღები სკოლისათვის მოსწავლის აკადემიური მოსწრებისა და გაკვეთილებზე დასწრების შესახებ ინფორმაციის მიწოდების უზრუნველყოფა;
⦁ იმ შემთხვევაში, თუ მოსწავლის ნიშნები საშუალოზე დაბალია, მოსწავლისა და მშობლის გაფრთხილება იმის შესახებ, რომ სასწავლო წლის ბოლომდე (ან მომდევნო სასწავლო წელს) აუცილებელია მნიშვნელოვანი პროგრესის მიღწევა, რათა მოსწავლემ შეძლოს საფეხურის წარმატებით დაძლევა;
⦁ ინდივიდუალური შეხვედრების დროს მშობლებს მიაწოდოს შვილის აკადემიური მოსწრების და ყოფაქცევის შესახებ ინფორმაცია (დაუშვებელია ერთი მოსწავლის ყოფაქცევისა და აკადემიური მოსწრების შესახებ სხვისი თანდასწრებით საუბარი);
⦁ მოსწავლის მიერ სკოლის გაცდენის შემთხვევაში, გაიგოს გაცდენის მიზეზი აღნიშნულ საკითხთან დაკავშირებით აცნობოსს სკოლის დირექციას და შეასრულოს სხვა ვალდებულებები;
⦁ პერიოდულად მოითხოვოს ინფორმაცია საგნის მასწავლებლებისაგან სადამრიგებლო კლასის მოსწავლეების აკადემიური მოსწრების, პიროვნული პრობლემებისა თუ ზოგადი წარმატებების შესახებ.
⦁ სასწავლო წლის დასრულებისას აკეთებს სადამრიგებლო კლასის თითოეული მოსწავლის აკადემიური მოსწრების, გაკვეთილებზე დასწრებისა და ქცევის ანალიზს, რის საფუძველზეც ადგენს თითოეული მოსწავლის მოკლე დახასიათებას, რომელშიც აღწერს:
ა) მოსწავლის ძლიერ მხარეებს, მის წარმატებებს, როგორც აკადემიური, ისე სოციალური ურთიერთობების თვალსაზრისით, მონაწილეობას წრეებში, სპორტულ შეჯიბრებებსა თუ სხვა სახის ღონისძიებაში.
ბ) მოსწავლის აკადემიური, ფიზიკური, ემოციური და სოციალური განვითარებისათვის მნიშვნელოვან საკითხებს, რომელთა გათვალისწინებაც სასარგებლო იქნებოდა მოსწავლისათვის.
დამრიგებლის სააღმზრდელო მუშაობა ემყარება შემდეგ პრინციპებს:
1. აღზრდის მთლიანობა - სააღმზრდელო მუშაობა მიმართულია პიროვნების ფიზიკური, ფსიქიკური, სოციალური და სულიერი განვითარებისაკენ. სააღმზრდელო მუშაობის მთავარი პრინციპი ფიზიკურად და ფსიქიკურად ჯანსაღი მოქალაქის აღზრდაა;
2.შემოქმედი, აქტიური პიროვნების აღზრდა - ყველა ბავშვი უნიკალურია. ისინი დაჯილდოებულნი არიან განსხვავებული ნიჭითა და შესაძლებლობებით. შესაბამისად, დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის შინაგანი ძალების აქტივაცია და მათი ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა;
3. მოსწავლეთა ჩართულობა - ეს პრინციპი ხელს უწყობს მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარებას. დამრიგებელს მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად, საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს მონაწილეობა მიიღონ აქტივობების (სასკოლო ოლიმპიადები, ზეიმები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვ.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგვარებაში. დამრიგებელი მაქსიმალურად გაითვალისწინებს მოსწავლეთა ინტერესებს. ამგვარი ჩართულობა მოსწავლეებს გამოუმუშავებს ისეთ უნარ-ჩვევებს, რომლებიც დაეხმარება მათ დამოუკიდებლად მოაგვარონ ცხოვრებაში წამოჭრილი სირთულეები და ხელს შეუწყობს თავისუფალ პიროვნებად ჩამოყალიბებაში;
4. თანამშრომლობის პრინციპი - დამრიგებლის ურთიერთობა მოსწავლეებთან ეფუძნება თანამშრომლობას, პატივისცემასა და ნდობას. დამრიგებლის მუშაობის მიზანია კლასში თანამშრომლობითი გარემოს შექმნა.
5.მოსწავლის შესაძლებლობების გამოვლენა დამრიგებლის ფუნქციაა მოსწავლის ნიჭისა და შესაძლებლობების გამოვლენისათვის სათანადო პირობების შექმნა.
6. მოსწავლეებში პასუხისმგებლობისა და ვალდებულების გრძნობის განვითარება -
დამრიგებელი მოსწავლეთა ჩართულობის ხელშესაწყობად საშუალებას მისცემს მოსწავლეებს მიიღონ მონაწილეობა აქტივობების (ღონისძიებები, ლაშქრობები, ექსკურსიები და სხვა.) დაგეგმვასა და ამ დროს წამოჭრილი პრობლემების მოგავრებაში. დამრიგებელი მაქსიმალურად უნდა ითვალისწინებდეს მოსწავლეთა ინტერესებს.
რეკომენდაცია სადამრიგებლო საათის პროგრამის განხორციელების შესახებ
სადამრიგებლო საათი ხელს უწყობს მოსწავლეების სოციალურ და პიროვნულ განვითარებას, აყალიბებს ნდობისა და პატივისცემის ატმოსფეროს, რაც წარმოადგენს მოსწავლეებსა და მასწავლებელ-დამრიგებელს შორის პოზიტიური ურთიერთობების საფუძველს.
სადამრიგებლო საათის ფარგლებში განსახილველი საკითხები მოიცავს შემდეგ მიმართულებებს:
1. პიროვნული და მორალური განვითარება - მე - პიროვნება, სოციუმი ჩემ გარშემო, ურთიერთობა თანატოლებთან და უფროსებთან, ტოლერანტობა, ადამიანთა უფლებები, ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ეტიკეტი და ა.შ;
2. გარემოსდაცვითი კულტურის განვითარება - გარემოს მნიშვნელობის გაცნობა, გარემოსა და ბუნების დაცვა და ა.შ;
3. ცხოვრების ჯანსაღი წესის პოპულარიზაცია - პირადი ჰიგიენა, ავადმყოფობის გავრცელების წყაროები, ჯანსაღი საკვები, დროის ორგანიზება, დღის რეჟიმი, სპორტის მნიშვნელობა, მავნე ჩვევების საფრთხე და ა.შ;
4. უსაფრთხოება და მოქალაქეობრივ - პატრიოტული ცნობიერება - ჩემი სკოლა, ჩემი ქალაქი/სოფელი, ჩემი სამშობლო, ისტორია, გამოჩენილი პიროვნებები, მნიშვნელოვანი მოვლენები, ტრადიციები, წესები და კანონები და ა.შ;
5. თვალსაწიერის გაფართოება - ხელოვნების, ლიტერატურის, ტექნოლოგიური და სამეცნიერო მიღწევების მნიშვნელობა და ა.შ;
6. მეწარმეობის უნარის განვითარება - ასაკის შესაბამისი ბიზნეს უნარების განვითარება და ა.შ.
108 საჯარო სკოლის რუსული ენის პედაგოგის მანანა ზივზივაძის
სამოქმედო
გეგმა 2016-2017წ.
მე, მანანა ზივზივაძეს
შესასრულებელი მქონდა შემდეგი აქტივობები;
1)გაკვეთილების
ჩატარება ისტის გამოყენებით.
2)ელექტრონული ციფრული
რესურსების შექმნა.
3)ვებ საიტების
მისამართებისმოძიება,გაცნობა და გამოყენება კოლეგებთან ერთად.
4)ინტელექტუალური
თამაშების ორგანიზება და ჩატარება.
5)საკრედიტო გაკვეთილების
ჩატარება.
ამ აქტივობებიდან
განვახორციელე შემდეგი:
1)გაკვეთილების
ჩატარება ისტის გამოყენებით.
3)ვებ საიტების
მისამართებისმოძიება,გაცნობა და გამოყენება კოლეგებთან ერთად.
შესასრულებელი დამრჩა;
ციფრული რესურსების შექმნა
ინტელექტუალური
თამაშების ორგანიზება და ჩატარება.
საკრედიტო გაკვეთილები
Комментариев нет:
Отправить комментарий