შეფასების სქემები

erovnuli sascavlo gegma  silabusi-ის სურათის შედეგი

      









სემესტრის მანძილზე მოსწავლეები ფასდებიან შემდეგი სამი კომპონენტის მიხედვით:


  1. საშინაო დავალება;
  1. საკლასო დავალება;

  1. შემაჯამებელი დავალება.






  საშინაო დავალების შეფასების სქემა


                                              ფასდება  10  ქულიანი  სისტემით
                                                   


           1--2


            3--4


         5--6


           7--8


9--10
1 ვერ  ასრულებს    დავალებებს
2) აუთვისებელია
განვლილი
 მასალა
3) დასახული მიზნები ელემენტარულ დონეზეა
,ნაწილი
მიუღწეველია  
1) განვლილი
მასალის დიდი ნაწილი
 ათვისებულია ელემენტარულ დონეზე, ნაწილი-დამაკმაყოფი
ლებელზე
2) დასახული მიზნების
 ნაწილი ელემენტარულ დონეზეა
მიღწეული, ნაწილი-დამაკმაყოფი
ლებელზე
1) განვლილი მასალა ათვისებულია დამაკმაყოფი
ლებელ
 დონზე,
 დასახული
მიზნები-დამაკმაყოფი
ლებელზე
2) განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია
ელემენტარულ დონეზე
,ნაწილი-საშუალოზე
3) დასახული მიზნების ნაწილი ელემენტარულ დონეზეა მიღწეული,ნაწილი-საშუალოზე
1) განვლილი მასალა
ათვისებულია
საშუალო
 დონეზე
,დასახული
 მიზნები
-საშუალო დონეზე
2) განვლილი მასალა
 თვისებულია დამაკმაყო
ფილებელ
 დონეზე
,ნაწილი-მაღალზე.
3) დასახული მიზნების
 ნაწილი ათვისებულია
დამაკმაყო
ფილებელ დონეზე,ნაწილი-მაღალზე
                       , 

   9-10


 1)  განვლილი      მასალის უმეტესობა თვისებულია მაღალ დონეზე,დასახული მიზნების უმეტესობა მიღწეულია მაღალ დონეზე.





             საკლასო დავალების შეფასების სქემა



         1-2


      3-4


     5-6


     7-8


    9-10


1) ვერ ასრულებს წერით/ზეპის დავალებებს
2)ასრულებს
,მაგრამ
ელემენტარულ
დონეზე,ვერ აკმაყოფილებს დავალების მოთხოვნათა უმეტესობას.


1) ასრულებს და ელემენტარულ დონეზე აკმაყოფილებს დავალების მოთხოვნათა ერთ ნაწილს.


1)დამაკმაყო-
ფილებლად
პასუხობს დავალების მოთხოვნათა დიდ ნაწილს.

1)თავისუფლად
აკმაყოფილებს დავალების ისეთ მოთხოვნებს როგორიცაა შემოქმედები
თობა: (საინტერესო შინაარსი, ენობრივი გაბედულება,
ორიგინალური აზრები, და სხვა) კრიტიკული აზროვნება
2) საშუალოზე მაღალ დონეზე აკმაყოფილებს დავალების მოთხოვნათა უმეტესობას.

1)თავისუფლად აკმაყოფილებს დავალების ყველა მოთხოვნას.

     

  შეფასების დონეები  ენობრივი სავარჯიშოებისთვის





         1-2


      3-4


     5-6


     7-8


    9-10


               
1) ვერ ასრულებს ან ყველა სავაჯიშოს შეცდომით ასრულებს





1) ახერხებს მხოლოდ ყველაზე ადვილი საკითხების უშეცდომოდ შესრულებას, უმეტესობა შეუსრულებელი რჩება

.
1) სწორად ასრულებს საშუალო სირთულის სავარჯიშოთა ნაწილს

1) სწორად ასრულებს საშუალო სირთულის სავარჯიშოებს და ნაწილს რთული სავარჯიშოებისას

1) თავისუფლად ასრულებს ყველა ტიპის სავარჯიშოებს




       






     შეფასების სქემა გაკვეთილზე ჩართულობისთვის




       

         1-3


      4-5


     6-7


    8-10


    9-10


             
1) მოსწავლე იშვიათად მონაწილეობს გაკვეთილის მსვლელობაში, გამოხატავს გაკვეთილის მიმართ ინდეფერენტულ დამოკიდებულებას





1) მოსწავლე დამოუკიდებლად არ ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში, იშვიათად იჩენს ინიციატივას, მასწავლებლის დახმარების გარეშე მისი გაკვეთილზე ჩართულობა ხშირად არ მჟღავნდება

.
1) მოსწავლე დამოუკიდებლად ერთვება გაკვეთილის მსვლელობაში,ცდილობს იყოს აქტიური, მაგრამ მისი აქტიურობა ქმნის პრობლემებს: ზედმეტად ბევრს საუბრობს, აწყვეტინებს მოსაუბრეს,ცდილობს ზედმეტი აქტიურობით დამალოს საკუთარი მოუმზადებლობა

1) მუდმივად მზადაა მონაწილეობა მიიღოს გაკვეთილის მსვლელობაში, დამოუკიდებლად ერთვება მუშაობაში, დისკუსიასა თუ პრობლემების გადაჭრაში, ეხმარება და პატივს სცემს სხვებს, კარგად აქვს გაცნობიერებული საკუთარი როლი კლასის მიერ რაიმეს შესწავლისას

1)







  მოსმენისა და კითხვის უნარ-ჩვევების შეფასების სქემა






        1-2


      3-4


     5-6


     7-8


    9-10


             
1) ვერ ასრულებს მოსასმენ-საკითხავ ამოცანებს

2) ამოიცნობს მხოლოდ ცალკეულ სიტყვებს, ვერ იგებს თემას, ზოგად შინაარს.





1) ამოიცნობს თემას,ცალკეულ მარტივ ინფორმაციას.


  2) ასრულებს საკითხავი-მოსასმენი ამოცანების უმცირეს ნაწილს, ვერ იყენებს კითხვა- მოსმენის სტრატეგიებს.


.
1) ამოიცნობს
ზოგად შინაარსს
,ნაწილობრივ ამოიცნობს ტექსტში  გადმოცემულ ინფორმაციას.

2) გადაჭრის საკითხავი- მოსასმენი ამოცანების ნახევარს, სტრატეგიებს იყენებს, მაგრამ არაეფექტურად, ან უბრალოდ არ ყოფნის ლექსიკური მარაგი.


1) ამოიცნობს ზოგად შინაარსს,ამოიცნობს ტექსტში გადმოცემულ ინფორმაციათა დიდ ნაწილს,

2)  გადაუჭრელი ხდება საკითხავი-მოსასმენი ამოცანებიდან ყველაზე რთული, ეფექტურად იყენებს სტრატეგიებს, ავლენს მიხვედრილობას, ლოგიკურ აზროვნებას.


1) ამოიცნობსზოგად შინაარსს, ინფორმაციათა უმეტეს ნაწილს, ასრულებს თითქმის ყველა საკითხავ- მოსასმენ აქტივობას.



     






       შემაჯამებელი დავალებების შეფასების სქემა









ქულა
N1 დავალების სქემა
N2 დავალების სქემა
N3 დავალების სქემა
1-2 ქულა



3-4 ქულა
განვლილი მასალის დიდი ნაწილი ათვისებულია ელემენტარულ დონეზე,
დასახული მიზნების ერთინაწილი ელემენტარულ დონეზეა
დასახული მიზნების ერთინაწილი ელემენტარულ დონეზეა
5 ქულა
განვლილი მასალა ათვისებულია დამაკმაყოფილებელ დონეზე.
განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია  ელემენტ.დონეზე,
განვლილი მასალის ნაწილი ათვისებულია  ელემენტ. დონეზე,
6 ქულა
განვლილი მასალის ნაწილიათვისებულია  ელემენტარულ დონეზე, ნაწილი საშუალო  - დონეზე.
განვლილი მასალა ათვისებულია დამაკ. დონეზე. მიზნები მიღწეულია დამაკმაყოფილებელ დონეზე .
განვლილი მასალა ათვისებულია დამაკ. დონეზე. მიზნები მიღწეულია დამაკმაყოფილებელ დონეზე .
7 ქულა
განვლილი მასალა ათვისებულია საშუალო დონეზე,  მიზნები მიღწეულია საშუალო დონეზე.
განვლილი მასალა ათვისებულია საშუალო დონეზე, მიზნებიმიღწეულია საშუალო დონეზე.
განვლილი მასალა ათვისებულია საშუალო დონეზე, მიზნებიმიღწეულია საშუალო დონეზე.
8 ქულა
განვლილი მასალა კარგად არის ათვისებული და მიზნები თითქმის მიღწეულია.
განვლილი მასალა კარგად არის ათვისებული და მიზნები თითქმის მიღწეულია.
განვლილი მასალა კარგად არის ათვისებული და მიზნები თითქმის მიღწეულია.
9 ქულა
განვლილი მასალა მაღალ დონეზე არის ათვისებული და აღინიშნება  მცირედი შეცდომები.
განვლილი მასალა მაღალ დონეზე არის ათვისებული და აღინიშნება მცირედი შეცდომები.
განვლილი მასალა მაღალ დონეზე არის ათვისებული და აღინიშნება მცირედი შეცდომები.
10 ქულა
ნაწერი სრულყოფილად არის შესრულებული და ყველა მიზანი მიღწეულია.
ნაწერი სრულყოფილად არის შესრულებული და ყველა მიზანი მიღწეულია.
ნაწერი სრულყოფილად არის შესრულებული და ყველა მიზანი მიღწეულია.


















                                          ჯგუფური მუშაობის შეფასების სქემა


კრიტერიუმები        ჯგუფის მუშაობა       ჯგუფის მუშაობა             ჯგუფის მუშაობა
                                   წარუმატებელია        დამაკმაყოფილებელია        წარმატებულია                                                                                                                               

ჯგუფის წევრების     ყველა წევრი                  უმრავლესობა               ყველა წევრი
 ჩართულობა             არ არის                         ჩართულია                      ჩართულია
მუშაობაში                  ჩართული           

ურთიერთ                კამათობენ,                      ხმაურობენ,                   უსმენენ                 
მოსმენის და             არ უსმენენ                    ნაკლებად                        ერთმანეთის
აზრის                        ერთმენეთს,                   იზიარებენ                      აზრს                                                                                       
გაზიარების              არის ხმაური                  ერთმანეთის               
უნარი                      არ იზიარებენ
                                  ერთმანეთის
                                    აზრს
                                                                                                                                                                                                                                                            დროის                      ვერ ეტევიან                   უმნიშვნელოდ                  დაიცვეს
ლიმიტის                   დროში                            გააცდინეს                         დროის
დაცვა                                                                     დრო                              ლიმიტი


                                    

                                                  ესეს შეფასების რუბრიკა





ქულები

9-10

7-8

4-6

1-3

აზროვნების
დამოუკიდებლობა.



აზროვნება  მკვეთრად  ორიგინალურია,
ავტორის  მსჯელობა  საფუძვლიანია.
ავტორი  დამოუკიდებლად აზროვნებს,
თუმცა
მსჯელობა  ყოველთვის  დამაჯერებელი
არ  არის.
ავტორის  აზროვნება  სტერეოტიპებს
ემორჩილება, თუმცა  სათქმელი  გასაგებია.
მოსაზრებები  გამოუკვეთელი
ბუნდოვანი და
მოუწესრიგებელია.


ესეს  კომპოზიცია,  ლოგიკურობა, არგუმენტირება.
მსჯელობა  მწყობრია,  მყარად  დასაბუთებული, ნაშრომის  კომპოზიცია  მკაფიოა.მსჯელობა  ძირითად ლოგიკური  და  დასაბუთებულია,  შეინიშნება  მცირე ხარვეზები.მსჯელობა  გარკვეულწილად დასაბუთებულია, მაგრამ  შეინიშნება   ხარვეზები.მსჯელობა  არალოგიკური,  დაუსაბუთებელია,  ქაოტურია  კომპოზიცია.

ენობრივი კულტურა



ავტორის  ლექსიკა  დახვეწილი, ზუსტია. არ  შეინიშნება  მაღალფარდოვნება.  სალიტერატურო  ენის  ნორმები  დაცულია.ლექსიკა ზუსტია,
დახვეწილი. შეინიშნება  ზედმეტსიტყვაობა.
ავტორის  ლექსიკა  მწირი, არაზუსტია,
ენის  ნორმები  ბევრგან  არის  დარღვეული.
ავტორი  ვერ  ფლობს  ენას,  სალიტერატურო  ენის  ნორმები  უგულებელყოფილია.
       

                                საპრეზენტაციო უნარების შეფასების რუბრიკა


ქულები და კრიტერიუმები

მაღალი 9-10

საშუალოზე მაღალი 7-8

საშუალო 5-6

საშუალოზე დაბალი 3-4დაბალი 1-2
გამართული და სწორი მეტყველებაგამართულად მეტყველებს; აქვს მდიდარი ლექსიკა; შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ-გამომსახველობით საშუალებებსგამართულად მეტყველებს; იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს.იცავს მართლმეტყველების წესებს. მეტ-ნაკლებად გამართულად საუბრობს.იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს.ვერ იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ წესებს. უჭირს გამართულად საუბარი.
სათქმელის ნათლად და ლოგიკურად გადმოცემასათქმელს გადმოსცემს ნათლად და ლოგიკურად; საკითხს აშუქებს ამომწურავად და თანმიმდევრულადსათქმელს გადმოსცემს ნათლად და ლოგიკურად; საკითხს აშუქებს თანმიმდევრულად.სათქმელს გადმოსცემს გასაგებად.სათქმელს  ნაწილობრივ გამართულად გადმოსცემს.უჭირს სათქმელის გამართულად გადმოცემა.
კონტაქტი აუდიტორიასთან: თვალსაჩინოებების გამოყენებაწარმატებით იყენებს არავერბალურ (ხმის აწევ-დაწევა, მიმიკა, ჟესტიკულაცია) საშუალებებს  აუდიტორიასთან კონტაქტის დასამყარებლად იყენებს. თვალსაჩინოებასადეკვატურად იყენებს არავერბალურ საშუალებებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დასამყარებლად.ნაწილობრივ ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას.იშვიათად ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას.ვერ ახერხებს აუდიტორიასთან კონტაქტის დამყარებას.
კითხვებზე ადეკვატური პასუხის გაცემაადეკვატურად და ამომწურავად პასუხობს კითხვებს.ადეკვატურად პასუხობს კითხვებს.პასუხობს კითხვების ნახევარზე მეტს.ვერ პასუხობს კითხვების ნახევარს.ვერ პასუხობს კითხვებს.

.

„ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით მოსწავლეები ფასდებიან სემესტრული და წლიური შეფასებით



  1. „ განმსაზღვრელი შეფასება აკონტროლებს სწავლის ხარისხს, ადგენს მოსწავლის მიღწევის დონეს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებთან მიმართებაში. განმსაზღვრელ შეფასებაში იწერება ქულა.

  1. განმავითარებელი შეფასება აკონტროლებს თითოეული მოსწავლის განვითარების დინამიკას და ხელს უწყობს სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებას. განმავითარებელი შეფასებისას გამოიყენება ისეთი საშუალებები, როგორიცაა სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი, თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა და სხვა“.





Комментариев нет:

Отправить комментарий